Kokan Mladenović: Privillegija je raditi u provincijskim pozorištima

Posted by | September 20, 2014 | Aktuelno | No Comments

ornament

kokan– Ja iskreno mislim da je pozorište u ovom ludilu masmedija koje nas okružuje, u ovom raspadu sistema vrednosti, upravo ono mesto koje može da nam vrati veru u ljudskost i da nam iznova ukaže na neke elementarne vrednosti civilizacije – kaže za Kikindske proslavljeni reditelj, koji u Kikindi režira predstavu “Kauboji”

Predstavom “Kauboji”, prema tekstu Saše Anočića, a u režiji proslavljenog reditelja Kokana Mladenovića, počeće nova sezona kikindskog Narodnog pozorišta. Kako je rečeno na konferenciji za novinare, izabrani komad je ljudska i raskošna komedija, teška sama po sebi, jer ne podrazumeva samo veštinu glume, već izuzetne fizičke sposobnosti, učenje koreografije, sviranje i pevanje. “Kauboji” opisuju kako se jedna skupina autsajdera, amatera sa margine društva, skuplja da napravi amatersku predstavu I za temu svoje predstave izabere vestern. Rad na predstavi te životne marginalce stavlja na noge i bar na trenutak svaki od njih uspeva da postane neko. Ova predstava je jedna od najpopularnijih u Hrvatskoj i već sedmu sezonu u Zagrebu se traži karta više, a po rečima Mladenovića, tekst je idealan materijal da se pokažu sve glumačke moći.

– U Kikindi sam naišao na jedan izuzetan ansambl koji hoće i voli da se igra. Ta radost igre, radost tih naših zabavnih proba, te duhovitosti koje sebi priređujemo tokom procesa rada sigurno će biti vidljivi na samoj premijeri. Čitav ansambl kikindskog pozorišta učestvuje u predstavi uz gošću Eminu Elor iz Novosadskog pozorišta. Ta količina mašte, dobre zabave, odličnih glumačkih kreacija biće sigurno nešto što će pleniti pažnju. S obzirom na okolnosti u kojima živi srpski teatar, privilegija

je raditi u Kikindi, odnosno, privilegija je raditi u malim sredinama gde su glumci potpuno posvećeni onome što rade. Mi dva puta dnevno, uz mnogo sati napornog rada, iskreno i radosno istražujemo nešto, i to je najlepši deo našeg posla. To se, nažalost, u većim pozorišnim centrima izgubilo jurnjavom za slavom, novcem, uspehom, serijama, filmovima… Ovde vlada jedan lep posvećenički rad. Ja iskreno mislim da je pozorište u ovom ludilu masmedija koje nas okružuje, u ovom raspadu sistema vrednosti, upravo ono mesto koje može da nam vrati veru u ljudskost i da nam iznova ukaže na neke elementarne vrednosti civilizacije. Mi ne možemo da menjamo svet, ali dautičemo na svest publike, da drastično menjamo emocije i društvenu svest ljudi koji dolaze u pozorište, to svakako možemo – kaže Mladenović za Kikindske. Put do novca nema nikakve veze sa znjanjem i sa moralnim vrednostima, jer je, kao i svaki beskrupulozni put, surov i kompromitujući. Po njemu, jedino je dublje dno od ovog u kojem se nalazimo, ustvari naše neuviđanje da smo na najdubljem istorijskom dnu.

– Mi smo zemlja koja je u poslednjih dvadesetak godina izgubila sve ratove koje je vodila, zemlja uništenih moralnih vrednosti, ogrezla u kriminal, u estradu, u politikanstvo najgore vrste. Jako je teško ići napred u tako uništenom sistemu vrednosti, gde ama baš ništa ne funkcioniše – roditelji sa minimalnim primanjima, škole koje više odavno nisu vaspitne i sve manjesu i obrazovne institucije, crkva koja je godinama unazad mnogo više desničarska politička partija nego mesto neke velike religijske misli i iskrenih osećanja, politika koja vrlo brižljivo decenijama unazad filtrira

najgore iz ovog društva i penje ih na vrh. Nama je potrebna jedna strašna spoznaja naše katastrofe. Bojim se da mi, koliko god situacija bila teška, naš istorijskipoložaj, naše mesto u svetu, našu budućnost

uopšte ne doživljavamo tako katastrofično kako bismo morali, a preko namje potrebno da spoznamo svoje greške i svoje probleme, ne bismo li spoznali svoj ogromni, žalosni udeo u situaciji u kojoj se nalazimo, pa da onda jednom krenemo napred – zaključuje Mladenović. Dragan Ostojić, glumac Narodnog pozorišta, ističe da je glumcima čast i zadovoljstvo raditi sa jednim takvim rediteljem kao što je Mladenović.

– Kokan je zaista ostavio ozbiljan trag u pozorištu, tako da je ovo za naše pozorište i naš grad veliki kulturni događaj. Nadam se da će i predstava koju radimo biti kulturni događaj. Radimodosta veliki posao, zahtevan i izazovan. Ovo je nešto novo, ovaj žanr nismo radili do sad, i to je izazov za sve nas, a hoćemoda obradujemo publiku i da zajedno uživamo. U predstavi igram reditelja koji ima zadatak da okupi glumce, što je I inače veliki izazov i muka za svakog reditelja – objašnjava Ostojić.

Premijera je planirana za 25. oktobar, a u kikindskom pozorištu su uvereni da će ova predstava, čiji je optimizam dragocen u vremenu kada nije lako biti optimista,dobiti podršku i publike i stručne javnosti

 Elor: Lako sa Kikinđanima

Mlada, mada već mnogim nagradama ovenčana glumica, Emina Elor iz Novosadskog pozorišta, kaže da joj je lako da radi sa kikindskim ansamblom.

– Vredni su i trude se da koreografija bude što bolja. Taj trud je ustvari i najbitniji u ovom komadu, to je okosnica koja se provlači kroz celo

delo – rekla je Elor.

bottom


Leave a Reply

Your email address will not be published.